Dobre najave iz Švicarske uoči turističkog sajma u Zürichu

Slika /arhiva/HTZlogo.jpg

U Hrvatsku bi ove godine moglo doći više švicarskih turista nego prošle godine, jer im uslijed aprecijacije franka predstavlja još povoljniju destinaciju nego dosad, a na tom se tržištu hrvatski turizam i nešto jače promovira, doznaje se iz švicarskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Zürichu uoči ovotjednog međunarodnog turističkog sajma FESPO 2015. Sajam Fespo u Zürichu jedan je od najvećih turističkih sajmova u Švicarskoj, a ove će mu godine zemlja partner biti Hrvatska. Ove se godine održava po jubilarni 25. put, i to od 29. siječnja do 1. veljače, za više od 650 izlagača iz cijelog svijeta. HTZ je nositelj nastupa Hrvatske kao zemlje partnera, što je ujedno i jedino takvo partnerstvo Hrvatske ove godine na međunarodnim turističkim sajmovima, Na sajmu će uz direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičića sudjelovati i ministar turizma Darko LorencinSvoju ponudu će uz HTZ predstaviti i desetak hrvatskih turističkih tvrtki i zajednica te Croatia Airlines, a svi očekuju poraste turističkog prometa iz Švicarske.

U Hrvatsku bi ove godine moglo doći više švicarskih turista nego prošle godine, jer im uslijed aprecijacije franka predstavlja još povoljniju destinaciju nego dosad, a na tom se tržištu hrvatski turizam i nešto jače promovira, doznaje se iz švicarskog predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Zürichu uoči ovotjednog međunarodnog turističkog sajma FESPO 2015.

Sajam Fespo u Zürichu jedan je od najvećih turističkih sajmova u Švicarskoj, a ove će mu godine zemlja partner biti Hrvatska. Ove se godine održava po jubilarni 25. put, i to od 29. siječnja do 1. veljače, za više od 650 izlagača iz cijelog svijeta.

HTZ je nositelj nastupa Hrvatske kao zemlje partnera, što je ujedno i jedino takvo partnerstvo Hrvatske ove godine na međunarodnim turističkim sajmovima, Na sajmu će uz direktora Glavnog ureda HTZ-a Ratomira Ivičića sudjelovati i ministar turizma Darko Lorencin.

Svoju ponudu će uz HTZ predstaviti i desetak hrvatskih turističkih tvrtki i zajednica te Croatia Airlines, a svi očekuju poraste turističkog prometa iz Švicarske.

Iako je ovogodišnji proračun za promotivne i marketinške aktivnosti hrvatskog turizma na švicarskom tržištu jednak prošlogodišnjem, koordinatorica rada predstavništva HTZ-a u Zürichu Filipina Šimić Markotić u razgovoru ističe da se ove godine poduzimaju dodatne aktivnosti, pa će se tako za vrijeme trajanja sajma u Zürichu na brojnim javnim mjestima moći vidjeti hrvatski plakati i poruke - na tramvajima, autobusima, vlakovima i dr.

Oglašavat će se i na televiziji i drugim medijima, što će, nada se, animirati Švicarce na bukiranje turističkih putovanja u Hrvatsku, koja je za njih zadnjih nekoliko godina često među 'top 10' zemalja za odmore izvan zemlje, iza Francuske, Italije, Njemačke, Španjolske, Ujedinjenog Kraljevstva i drugih.

Zbog cijena Hrvatskoj je iz regije južnog Mediterana najveća konkurencija Turska, koja 7-dnevni 'all inclusive' program s avionom i hotelom pet zvjezdica nudi za oko 700 franaka. Toliko otprilike košta samo cijena povratne avio karte za Hrvatsku. Šimić Markotić ističe da Švicarci cijene hrvatsku turističku ponudu, ali i da još ne znaju dovoljno o njezinoj raznolikosti.

S obzirom na jačanje franka njima je sada gotovo cijeli svijet povoljniji za putovanja nego prije, te će se vjerojatno nastaviti porast njihovih putovanja u daleke destinacije, najviše u SAD, Južnu Ameriku i Tajland, kao i u druge europske zemlje.

S druge strane, u turističkim krugovima u toj zemlji postoji određen 'strah' da će izgubiti strane turiste, posebno iz Njemačke i Austrije, kojima su sada, kao i brojnim drugima iz Europe, švicarske usluge i ponuda skuplji, što se već pokazalo ove zimske sezone sa slabijom posjećenošću švicarskih skijališta.

Stoga Šimić Markotić ističe da raduju vijesti iz struke i od nekih švicarskih touroperatora-specijalista da za Hrvatsku za ovu godinu bilježe dosta upita te su zadovoljni i s prodajom.

Dodaje i da za ovu godinu za sada iz Švicarske nema najava o povećanju broja sezonskih letova prema Hrvatskoj, osim što se za travanj najavljuje linija prijevoznika Swiss Aira za Zagreb.

Prošle godine, po podacima HTZ-a u Hrvatsku je pristiglo 187,6 tisuća Švicaraca ili 1,8 posto više nego u 2013., a njihovih noćenja zadržala su se na razini od 852,1 tisuću.

Šimić Markotić ističe da švicarski turisti traže aktivnosti na odmoru - od planinarenja, biciklizma i golfa do obilaska kulturnih i prirodnih atrakcija. Hrvatska im nije nepoznata, ali kako nisu ljubitelji samo ležanja i odmaranja na suncu i uz more, za privlačenej većeg broja turista iz te zemlje dobro bi došla jača promocija na tom tržištu svih selektivnih oblika hrvatske turističke ponude, smatra Šimić Markotić.

Naglašava i da Švicarci vole putovati, da u inozemstvo odlaze bar tri puta godišnje trošeći pritom po osobi i po danu u prosjeku 160 franaka, a u Hrvatsku najviše turistički dolaze u Istru i na Kvarner, birajući za smještaj hotele više kategorije ili bolje opremljene kampove.

(Hina)



Pisane vijesti