MojPosao: Lani 33 posto više oglasa, najviše za turizam

U 2016. na portalu MojPosao objavljeno je više od 31.000 oglasa, što je 33 posto više nego godinu dana prije, a najtraženija zanimanja bila su konobar, prodavač i kuhar, priopćio je u ponedjeljak taj portal.

Najveća ponuda oglasa zabilježena je u djelatnosti turizam i ugostiteljstvo (20 posto), prodaji ili trgovini (17 posto), proizvodnji i zanatskim uslugama (13 posto), dok je najveća potržanja bila u djelatnosti prodaje ili trgovine (26 posto životopisa), administrativnim zanimanjima (18 posto životopisa) te turizmu i ugostiteljstvu (17 posto životopisa).

S obzirom na vrstu zaposlenja, u 2016. je objavljeno ukupno 60 posto oglasa za rad na neodređeno, što je gotovo isto kao i u 2015. kada se u 59 posto oglasa nudio rad na neodređeno, navodi se u priopćenju.

Ugovor na određeno se u 2016. nudio u 53 posto oglasa, dok su se honorarni djelatnici tražili u 6 posto oglasa, a 3 posto oglasa se odnosilo na studentske poslove.

Za stalnije posao bilo zaintresirano 50 posto tražitelja posla, a trećina ih je bila zainteresirana i za rad na određeno (29 posto). Za honorarni posao bilo je zainteresirano 11 posto tražitelja posla, a za sezonski njih 9 posto.

"Rezultati istraživanja neznatno odstupaju od prethodnih godina, što dokazuje da se hrvatsko tržište rada već nekoliko godina suočava s trendom koji će se nastaviti i u budućnosti, a to je deficit radnika u građevinskom, IT i turističkom sektoru", istaknuo je direktor portala MojPosao Igor Žonja komentirajući situaciju na tržištu rada.

Napominje kako je kratkoročno nužno da poslodavci poboljšaju uvjete rada, država značajnije poveća kvote nego što je to napravila za 2017. te efikasnije radi na prekvalifikacijama, naročito trenutno nezapošljivih.

Posloprimci također trebaju intenzivirati svoje napore za prekvalifikacijom, kazao je Žonja te dodao kako je dugoročno nužna promjena edukativnog sustava sa fokusom na strukovne škole, stručne prakse i STEM.

Žonja ističe i kako treba osmisliti kvalitetniji uvoz radne snage i poboljšati uvjete rada.

Tijekom 2016. godine poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 50 posto oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

S druge strane, 51 posto posloprimaca je u svojim životopisima kao stupanj obrazovanja navelo srednju stručnu spremu.

Zaposlenike s višom stručnom spremom tražilo se u 20 posto oglasa, dok isti stupanj obrazovanja je u svojim životopisima navelo 14 posto tražitelja posla.

U 30 posto oglasa kao uvjet je bila navedena visoka stručna sprema, a isto je u svojim životopisima navelo 21 posto tražitelja posla.

U najvećem broju oglasa tražilo se napredno znanje engleskog jezika (51 posto oglasa), a osnovno poznavanje engleskog jezika u 22 posto oglasa.

U 29 posto oglasa tražilo se poznavanje rada na računalu, i to većinom poznavanje rada u Wordu i Excelu.

U polovici oglasa tražilo se radno iskustvo (48 posto) i to prosječno 2 godine i 5 mjeseci.

Od oglasa objavljenih u 2016. godini, njih najviše je objavljeno za rad u Zagrebu (42 posto), a slijede oglasi za Split, Rijeku, Pulu i Osijek.

Tijekom 2016. godine poslodavci su objavili preko 1.000 oglasa za poslove u inozemstvu, što je 14 posto više nego u godini ranije. Najviše oglasa objavljeno je za Njemačku, Mađarsku i Austriju.

(Hina/FaH)

© 2009 Ministarstvo turizma Republike Hrvatske.