Hrvatski



Održivost, jače brendiranje i aktualni izazovi glavne teme DHT-a

ZAGREB, 24.10.2017.

Održivi razvoj turizma i destinacija, marketing i brendiranje te aktualni trendovi i izazovi s kojima se suočava turizam glavne su teme Dana hrvatskog turizma (DHT) koji se 25. i 26. listopada održavaju u Malom Lošinju, najavljuju ministar turizma Gari Cappelli i direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić.

DHT su tradicionalni godišnji skup turističkog sektora, kojeg svake godine u drugom mjestu organiziraju Ministarstvo turizma, HTZ (Hrvatska turistička zajednica) i HGK (Hrvatska gospodarska komora) s osvrtom na rezultate tekuće turističke godine, planove za iduću godinu te s ciljem povezivanja turizma i drugih sektora, educiranja i nagrađivanja najboljih u turizmu.

Cappelli: Dobre brojke rezultat rada svih u turizmu

"DHT su kruna turističke godine kojima je cilj dijeljenje ideja, razmjena mišljenja, učenje i nagrađivanje najboljih, jer rast i razvoj turizma se ne događa slučajno, kao ni dobri rezultati ove godine u kojoj se bližimo povijesnoj brojci od 100 milijuna noćenja, uz očekivanje i vrlo dobrih prihoda. Te brojke rezultat su kvalitetno promišljenog planiranja, marketinških aktivnosti i rada svih u turizmu", ističe za Hinu uoči DHT-a ministar Cappelli.

Najavljuje da će se kroz cijeli program DHT-a provlačiti poruke održivosti, s obzirom da je 2017. Međunarodna godina održivog turizma za razvoj.

Time se, kako kaže, iznova želi podsjetiti na osnovne stupove održivog razvoja - upravljanje destinacijom uz suradnju svih koji u njoj žive i rade, gospodarsku vrijednost turizma te njegov društveno-kulturni i utjecaj na okoliš, u vezi čega izdvaja panel na DHT-u "Održivi razvoj za održivi razvoj destinacije", kao podlogu za raspravu problematike infrastrukture za koju se ovog ljeta često isticalo da 'puca po šavovima'.

"Ako razmišljamo i djelujemo održivo na svim razinama neće doći do tih 'pucanja', a s tim u vezi Ministarstvo turizma priprema i svojevrsne savjete s nekoliko desetaka parametara održivog razvoja, u čemu će se moći pronaći sva mjesta te vidjeti razvijaju li se na održiv način i imaju li prepoznatljiv turistički proizvod. Vjerujem da će to biti vrlo korisno i dobro prihvaćeno", poručuje Capelli.

Važnom za razvoj turizma ocjenjuje i temu na DHT-u o upravljanju, marketingu i brendiranju, posebice jer će o tome, uz domaće, izlaganja imati i strani stručnjaci.

"Upravo kroz aktivnosti upravljanja, marketinga i brendiranja destinacija možemo doseći povećanje turističkih dolazaka i noćenja u predsezoni i posezoni, pa i povećanja ukupnog turističkog prometa i razvoj cjelogodišnjeg turizma u cijeloj Hrvatskoj", smatra Cappelli, dodajući da je u svemu važno povezivanje turizma sa drugim, različitim industrijama i ponudama kako bi se zaokružila turistička priča kroz koju se turistima puno bolje može dočarati svo bogatstvo i zanimljivosti koje nudi Hrvatska.

Vjeruje i da će ovogodišnji domaćini DHT-a, Mali Lošinj i tvrtka Jadranka, u čijem će se hotelskom kompleksu održavati program Dana, pokazati odličnim, te da će se i time još jednom skrenuti pažnja na važne ovogodišnje obljetnice 130 godina turizma u Malom Lošinju i 70 godina poslovanja Jadranke, ali i odati priznanje otočnim destinacijama, na kojima se ostvaruje četvrtina ukupnog turističkog prometa i koje su atraktivne i mogu puno ponuditi gostima tijekom cijele godine.

"Ove i prošle godine smo DHT organizirali na otocima (lani u Bolu na Braču), a za iduće DHT otvoreni smo i za nove, drugačije koncepte, pogotovo za održavanje ovog skupa u nekoj od kontinentalnih destinacija", kazao je Cappelli.

Staničić: Jače brendiranje i promocija

Najavljujući kako će fokus na DHT-u biti i na trendovima u industriji putovanja za Hrvatsku i svijet, direktor Glavnog ureda HTZ-a Staničić ističe da su se zbog toga organizatori potrudili da na skup dođe veći broj stranih stručnjaka kako bi hrvatski turistički djelatnici mogli iz prve ruke čuti njihova znanja, iskustva i preporuke.

"Glavna poruka DHT-a svakako će se odnositi na daljnji smjer razvoja hrvatskog turizma i ono što mu može osigurati stabilnost i održiv razvoj. Važan će biti i panel o brendiranju i marketingu turističkih destinacija, jer će i HTZ buduće aktivnosti usmjeriti na jače brendiranje s naglaskom na digitalne komunikacije i kampanje, a na DHT-u ćemo najaviti i novi promotivni spot HTZ-a, koji će premijeru imati na turističkoj burzi WTM u Londonu početkom studenoga", najavljuje Staničić.

Te će smjernice, kako kaže, biti i u programu rada HTZ-a za 2018., u kojoj će jedna od glavnih aktivnosti biti i pozicioniranje Hrvatske kao aviodestinacije, za što se planiraju brojne aktivnosti kako bi se uspostavili novi letovi. Uz to, snažnije se planiraju promovirati i selektivni oblici turizma (kulturni, zdravstveni, kongresni i drugi), a sve s ciljem znatnijeg produljenja turističke sezone.

"Vjerujem da ćemo i u idućoj godini zadržati pozitivno turističko ozračje iz ove godine, koja je donijela odlične rezultate koji se ne bi postigli bez zajedničkog djelovanja cijelog sektora", poručio je Staničić. (Hina)

Kalendar najava

Aktualno