Hrvatski



Radionica: „Profiliranje destinacija i DMK proizvoda“

ZAGREB, 1.9.2017.

Profiliranje DMK proizvoda i destinacija kroz dizajn i upravljanje doživljajem za hibridne proizvode poslovnog, zdravstvenog, kulinarskog, aktivnog i kulturnog turizma projekt je koji uz potporu Ministarstva turizma i podršku HTZ-a provodi UNPAH, Udruga nezavisnih putničkih agenata Hrvatske. Druga u nizu od šest edukativnih radionica održana je jučer u Sisku u suorganizaciji Gradskog muzeja i TZ grada Siska, za dvadesetak sudionika, predstavnika turističkih agencija, turističkih zajednica i drugih.

Hrvatska treba dobro profilirane turističke destinacije koje kvalitetno upravljaju turističkim posjetima, turističkim doživljajem i turističkim proizvodom koristeći fokusirano jedinstvene strateške resurse gastronomije, wellnessa, kulture i kongresnih kapaciteta tijekom cijele godine, na kontinentu jednako kao i u priobalju.

O promociji turizma posebnih interesa kroz web - kulinarski turizam, govorio je Bosiljko Domazet iz Ministarstvo turizma, dok je o promociji destinacija i turističkih proizvoda, govorio Luka Lukčić iz Hrvatske turističke zajednice.

Prema podacima iz istraživanja više od četiri petine putnika smatra da je upravo gastronomija ključna za kreiranje branda destinacije. Eno-gastronomija danas predstavlja vodeći trend u turizmu a sastavni je dio tek manjeg broja turističkih paketa u Hrvatskoj. Kako tvrdi WFTA, World Food Tourism Association, u znatnoj su potražnji paket aranžmani koji nude autentično kulinarstvo i zdravu hranu. Kulinarstvom dominiraju okusi, kreativnost, mašta kvaliteta, ali i dodane vrijednosti ukupnog ozračja, prostora i okoliša, estetske invencije i dizajnerske imaginacije, bogatstva i kontrasta tekstura - sve je to mamac za iskusne putnike koji traže turizam visoke vrijednosti.

Primjere dobre prakse grada Siska predstavili su Milijana Borojević, direktorica TZ grada Siska i Vlatko Čakširan, ravnatelj Gradskog muzeja, a o organizaciji top manifestacija kroz primjer Renesansnog festivala u Koprivnici, govorio je Renato Labazan, direktor TZ grada Koprivnice.

Iskustva organizacije radionica foto turizma prenio je Marko Vrdoljak koji ih već niz godina organizira i provodi na otočju Brijuni. Foto turizam kreativna je niša kulturnog turizma s velikim potencijalom, posebice u gradovima Europe, koji se vežu uz bogatu povijest i zdrav kulturni krajolik. Čak 530 milijuna svjetskih putovanja u podlozi ima kulturološke motive. Velik potencijal predstavljaju i specifične niše poput kreativnog ili arheološkog turizma. Primjerice, povijesno-kulturne znamenitosti u Europi godišnje posjeti 234 milijuna posjetitelja, a u Hrvatskoj oko 5 milijuna.

O wellbeing turizmu za DMK proizvode, govorila je Ksenija Keča iz Međunarodnog sveučilišta Libertas, a  inovativnu promociju kontinentalne Hrvatske kroz platformu mobilnih aplikacija predstavili su članovi tima Vision One.

Destinacije koje nude idealne kombinacije wellbeinga s eno-gastronomijom, biciklizmom ili kulturom, konkurentski se pozicioniraju u sam vrh turističke potražnje. Novi putnici traže sretne kombinacije kulture s elementima autohtonog kulinarstva, wellnessa, poslovnog ili aktivnog turizma, pri čemu kultura i kulturna događanja predstavljaju dodanu vrijednost. Vision One mobilna aplikacija omogućava, skidanjem samo jedne aplikacije, pregled raznolikih sadržaja svih partnera koji su izradili vlastitu mobilnu aplikaciju unutar Vision One mreže koja, u tom segmentu, obuhvaća i povezuje dionike/aplikacije iz sektora turizma i gospodarstva.

Zaključno, o profiliranju destinacija i DMK govorila je Vlasta Klarić iz UNPAH-a uz predstavljanje publikacije Top 20 arheoloških destinacija Hrvatske. Riječ je o publikaciji na hrvatskom i engleskom jeziku, koju je, u suradnji s Arheološkim muzejom u Zagrebu i stručnjacima, objavilo Ministarstvo turizma na inicijativu autorica Vlaste Klarić i Dore Kušan Špalj. Na više od stotinu stranica prikazane su arheološke destinacije u priobalnom i kontinentalnom dijelu zemlje te UNESCO-ova odredišta.

U nastavku, organiziran je vođeni obilazak po Kupi brodom „Biokovo“ u okviru programa „Kupske noći koji traje do 3. rujna.

Kalendar najava

Aktualno