Hrvatski



Novi iskorak za hrvatski poslovni turizam

ZAGREB, 12.5.2017.

Pored domaćih kongresa, konferencija i seminara, sve više međunarodnih organizatora događanja odabiru Hrvatsku kao atraktivnu lokaciju za svoja događanja. Na raspolaganju im je mnoštvo zanimljivih i kvalitetnih prostora, a od nedavno i potpuno redizajnirani alat za planiranje događanja u Hrvatskoj – portal PoslovniTurizam.com/CroatiaMeetings.com

„Prije šest godina, kada smo pokrenuli prvi specijalizirani medij i 'venue finder' ovog tipa u Hrvatskoj, željeli smo na jednom mjestu objediniti ponudu hrvatskog poslovnog turizma i olakšati organizaciju evenata svim planerima događanja, od marketingaša i PR-ovaca, do poslovnih tajnica i predsjednika raznih udruženja. To je svakako bila novina u hrvatskoj kongresnoj industriji, u kojoj se godišnje organizira više od 8.000 različitih događanja. U međuvremenu su se dogodili neki novi trendovi, te je i kongresna industrija počela koristiti mnoge online alate, od mobilnih aplikacija i gadgeta do virtualnih evenata i web streaminga“, rekla je Daniela Kos, voditeljica projekta.

Zanimljivo je bilo tijekom ovog razdoblja pratiti i upite za ponude upućene hotelima, kongresno-event agencijama i ostalim dobavljačima u industriji događanja. Do 80% takvih upita putem platforme PoslovnogTurizma/CroatiaMeetings dolazilo je od hrvatskih organizatora događanja iz tvrtki, udruga ili državne uprave, što je pratilo godišnje statistike Hrvatskog zavoda za statistiku, prema kojima je 70% svih skupova u Hrvatskoj bilo lokalnog karaktera. No, od početka ove godine većina upita pristiglih putem platforme CroatiaMeetings.com bila je od strane međunarodnih korisnika, najviše iz Belgije, Njemačke, Nizozemske, Velike Britanije i ostalih zapadnoeuropskih zemalja.

Najveće zanimanje vlada za svjetski poznati Dubrovnik, zatim Zagreb, brzo rastući Split te ubuduće i Šibenik, gdje se uskoro otvara prvi konvencijski centar u Hrvatskoj, kapaciteta za 1500 sudionika.

U idućih nekoliko godina očekuje se izgradnja nekoliko kongresnih centara u Hrvatskoj te ćemo tada moći ugostiti i događanja za više tisuća ljudi, koja ne donose koristi samo izravno uključenim dobavljačima, nego i gospodarstvu općenito. Za usporedbu, kongresna industrija u Poljskoj sudjeluje s 1% prihoda u nacionalnom BDP-u, dok u Beču, jednom od vodećih kongresnih gradova svijeta, industrija događanja godišnje generira milijardu eura prihoda, što je udio od 3% u nacionalnom BDP-u. U Hrvatskoj ne postoje egzaktni podaci o prihodima kongresne industrije, no znamo kako turistička industrija s više od 8 milijardi eura prihoda čini 19% hrvatskog BDP-a, čiji sve važniji dio postaje i poslovni turizam, jedna od glavnih poluga cjelogodišnjeg poslovanja hotela i kongresnih prostora.

Kalendar najava

Aktualno

www.evisitor.hr