Hrvatski



Dodijeljene nagrade „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“

ZAGREB, 19.12.2016.

Uz mirise i okuse autohtonih i tradicijskih specijaliteta iz čitave Hrvatske i uz nadahnut završni govor Radoslava Bobanovića, iz poljoprivredne zadruge "Maslina i vino" u Polači, nositelja priznanja za kultivirani krški krajolik, puno smijeha, zabavnog Franu Ridjana i vrhunsku glazbu zanimljivog benda „Gudalo protiv trzalice“, dodijeljena je četvrta nacionalna turistička nagrada „Suncokret ruralnog turizma“.

„U Strategiji razvoja turizma do 2020. godine ruralni turizam jedan je od deset ključnih turističkih proizvoda koji će u narednih nekoliko godina biti u fokusu, stoga, vjerujem da ćemo zajedno i jačom institucionalnom suradnjom napraviti značajne iskorake. Pri tome moramo voditi računa da se razvoj odvija prema načelima održivosti te da najvažniji ostanu čovjek, kultura i tradicija“, istaknuo je Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma na četvrtoj svečanoj dodjeli nagrada „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“, u jedinstvenom ambijentu novog hotela Academia u Zagrebu.

Dodjela nagrade vrhunac je akcije ocjenjivanja najboljih programa i projekata u ruralnom turizmu. Nakon nekoliko mjeseci obilaska prijavljenih na natječaj, predsjednik ocjenjivačke komisije dr. sc. Eduard Kušen i članovi, Dubravka Davidović, Duška Gregurek, mr. sc. Dijana Katica, dr. sc. Andrea Pešutić, Robert Baćac i Stjepan Cukor, nisu imali nimalo laganu zadaću. Početkom mjeseca, između 150 prijava prijavljenih, odlučivali su o najboljima koji su pobijedili s tijesnom bodovnom razlikom, što samo svjedoči o činjenici da Hrvatska ima veliki potencijal u ruralnom turizmu od Srijema i Baranje do Konavala.

Najboljima su danas uručene Zlatne, Srebrne, Brončane plakete i Posebna priznanja u sedam kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije, Tradicijska ruralna gastronomija, Vinski turizam i Hrvatski otočni proizvod.

Suncokretom ruralnog turizma promoviraju se tradicijski sadržaji, povezuju se najznačajniji projekti, proizvođači, događaji i zanimljivosti, te se uz očuvanje izvornosti stvaraju novi proizvodi ruralnog turizma. Ideja vodilja u realizaciji projekta je zaštita i očuvanje hrvatske izvornosti te poticanje razvoja turizma u ruralnim područjima Hrvatske.

„U tom smislu proizvodi i usluge ruralnog turizma predstavljaju turističku ponudu koja će zasigurno obogatiti hrvatsko turističko tržište te razvijati regionalne turističke destinacije. U projekt su uključeni poduzetnici, obrtnici, OPG-i, zadruge, udruge iz cijele Hrvatske kao i jedinice područne i lokalne samouprave. Znamo da je 92 posto Hrvatske ruralno, stoga to područje zaslužuje našu posebnu pažnju, bolju promociju, prijateljstvo i suradnju, jer turizam je emocija, priča i poruka o identitetu, a identitet je skup različitosti. Svi koji su sudjelovali u natječaju uistinu su najbolji. Sve smo obišli, prošli više od deset tisuća kilometara ovu jesen, a vjerujem da ćemo se opet družiti na proljeće i iduće godine“, istaknula je mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Kluba članova Selo“, inicijatora i organizatora projekta. (Fotografije: Tomislav Smoljanović)

Kalendar najava

Aktualno